Tuesday, December 7, 2010

KEADILAN DAN PENGADILAN



Hari ni mood hilang..otak letih..badan lemau..berita hambar sebagai pembuka pintu permulaan hari yg sememangnye penuh dgn masalah yg belum selesai..kenapa perlu jadi mcm tu?tak terjangkau oleh fikiran,xtrduga oleh jangkaan..tergamaknya manusia mghukum aku mcm ni..aku dh penat dgn pertikaian..aku rela bersabar n redha dari mencipta punca amarah..namun hati sekecil aku sikit sebanyak luluh disebabkan perkara yang mungkin di anggap remeh,aku manusia,aku lemah,aku redha..kenapa HARUS ditentukan begini?hati yg aku lakar penuh warna setelah mendung yg lalu reda..dicemari dengan ribut?malah lebih dasyat...ALLAH maha kuasa..dia berikan aku sedikit kesabaran utk aku brtahan dgn kehidupan yg tak sempurna ni..aku diberikan segala2 yg sederhana n aku tetap mensyukuri nikmat yg diberi..tp kenapa terus2 hati aku didera sebegini rupa..salah aku menagih kasih yg bukan aku punya??di mana silap aku?dimana kurg aku?ape yg aku lakukan selama ini adalah utk aku merasa bgaimana rasanya hidup spt dia,krn aku tidak trgamak utk melukakan hati dia,..sgala prbuatan aku,aku kawal rapi,tak sikit pun aku trniat utk melukakan atau menyakitkn..tapi kenapa aku YA TUHAN..aku sgt terkilan..berbeban2 airmata aku susuri agar tak tumpah tapi knpe tetap trjadi?org xnpk kesedihan aku,xnpk kesakitan n keperitan aku..tapi aku dh cukup2 ..cukup2 mengalami tekanan jiwa yg maha dasyat..aku turutkan semua ni sb aku xnk kehilangan dia tp knpe semudah tu hati aku berderai?adakah aku ni berdosa disbbkn itu menerima dugaan ini?adakah aku bertemu dgn org yg salah?di saat ini aku mohon ALLAH bukakan pintu hatiku,pintu hatinya n org yg aku sayang ke arah yg betul..TEMPATKAN MEREKA DISYURGA..aku xsempurna tapi aku cuba ke jalan mu...

Di hati kulakarkan sebuah impian
Yang aku namakan harapan
Apabila kutentukan arah serta tujuan
Rela kuhadapi cabaran

Jalan ke puncak itu beronak dan berliku
Menyukarkan pendakianku
Namun tetap kugagahi hati yang rapuh ini
Demi hasrat yang suci

Aku sangkakan harapan selembut impian
Yang menguliti tidur insan
Kiranya kehidupan tidak sedemikian
Goyah hatiku oleh kenyataan

Tak harus kuturuti kelemahan diri
Tak daya bertahan diuji
Lalu aku mengumpulkan semula kekuatan
Berlandaskan keimanan...
 
aku cintakan dia tp aku xmampu brbuat apa2..yg tinggal hanyalah rahmat pemberian tuhan yg patot aku jaga........



No comments:

Post a Comment